מעבר להיותו אלבום מופת במוזיקה הפופולרית, BROTHERS IN ARMS עשה היסטוריה לא קטנה בכך שהיה לאלבום הראשון שהופץ באופן מסחרי על גבי קומפקט דיסק. המכשיר החדש שנכנס מספר שנים קודם לכן לשוק האמריקאי סימן את השינוי הכלכלי וגם החברתי שחל בשנות ה80. העולם עבר בהדרגה מאנלוגי לדיגיטלי כאשר לראשונה המונופול של חברות התקליטים נסדק במידה מסוימת כאשר לאדם הממוצע ניתנה ההזדמנות לצרוב את הדיסקים ולא לרכוש אותם בכספו המלא. הצליל של הCD היה נקי יותר, מהונדס יותר, ואיכותי יותר, אבל גם הרבה פחות חי ונושם מצלילי פטיפון. תוך מספר שנים המכשיר הזה יכבוש את העולם ותקליטי הוויניל יהיו נחלתם של מטורפים לדבר בלבד. האלבום של דייר סטרייטס התאים ככפפה ליד לכניסתו של המדיום החדש. הסאונד של התקליט כאילו הומצא בשביל הקומפקט דיסק- נקי, מהונדס טכנית, מדויק ויש יגידו עתידני משהו. גם הנגינה של חברי הלהקה מחושבת ומדוקדקת למדי. מהריף הראשון בשיר הפותח SO FAR AWAY אפשר לקלוט שמדובר באלבום פולחן, כזה שיתפוס אותך בכל שיר מחדש. יש נטייה לחשוב שדייר סטרייטס וBROTHERS בפרט מייצרים רוק מחושב ונטול רגש, ושעם הטכנולוגיה והקדמה נאבד איזה ניצוץ של אמת במוזיקה שלהם. אני לא חושב כך- לדעתי החבורה הבריטית (לא יאמן שהם בריטים, הצליל שלהם נשמע כל כך אמריקאי) הצליחה דווקא בגלל שהשכילה לשלב את הטכנולוגיה עם לא מעט נשמה. האלבום, מיותר לציין הפך לאחד המצליחים בהיסטוריה, וכמעט כל שיר שיצא ממנו הפך ללהיט היסטרי. החיבור של דייר סטרייטס עם MTV בשנותיו הראשונות הניב כמה מהקליפים המשמעותים בתולדות הערוץ ובראשם הקליפ הנהדר MONEY FOR NOTHEING ששילב לראשונה אנימציית תלת מימד ווידאו (במבט לאחור זה נראה קצת מיושן ופרימיטיבי אבל עדיין קלאסיקה).

מארק נופלר מנהיג הלהקה הוא חדשן בלתי נלאה, אבל MONEY FOR NOTHING שסימן את המעבר של עולם המוזיקה לעולם הדיגיטלי הוא גם שירת הברבור של נופלר. אלבומם הבא ON EVERY STREET לא זכה להצלחת הענק של ARMS והיה לאלבומם האחרון.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה