
בFREEDOM יאנג עושה רוק גיטרות קשה קצת לעיכול. הוא שר על עוולות הממסד, על קיפוח, על חוסר הזדמנויות ומזכיר במעט את המחאה הפוליטית/חברתית של חברו ברוס ספרינגסטין ב"BORN IN THE USA" השיר הפותח KEEP ON ROCKING IN THE FREE WORLD " הוא בעיטה בפניו של כל מי שהאמין שארה"ב היא המקום המושלם לגור בו. יאנג אולי עדיין נחשב כתייר אבל בשיריו הוא משרטט היטב את הלך הרוח בימי בוש האב ומסמן את המהפך העתיד לבוא בקרוב. "יש צבעים ברחובות" אומר יאנג , "אדום לבן וכחול... אבל יש תמרורי אזהרה בצידי הדרך, הרבה אנשים חושבים שעדיף להם למות"מילים חריפות אין ספק.בסוף שנות השמונים נראה שיש עדנה לזמרי הרוק הוותיקים שהיה להם עשור די נוראי. U2 מקליטים תקליט שלם עם BB KING, ולו ריד מוציא את NEW YORK, אחד מאלבומיו הטובים ביותר. בכלל נראה שהעולם פתוח יותר לחזור לרוק בסיסי, נקי וחף מפוזות ופומפוזיות. בשלב זה חזרתו של יאנג למרכז הבמה קוראת בעיתוי מושלם.
2 אלבומים נוספים נחשבים למובילים של שנת 1989- האחד הוא אלבום הבכורה של הלהקה הבריטית STONE ROSES אלבום קצת מוערך יתר על המידה לטעמי, וDISINTEGRATION של להקה בריטית אחרת - הקיור. כך או כך, לעניות דעתי האלבום שריגש וסחף אותי יותר מכולם היה FREEDOM, אלבום בהופעה חיה שכולה נשמה צורחת ובועטת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה