ולמרות זאת משינה הצליחה להישאר מקורית ורעננה יותר ממרבית הלהקות הצעירות שצמחו באותה תקופה בישראל. הסוד היה בכישרון הבלתי נלאה של חברי הלהקה ובראשם יובל בנאי ושלומי ברכה ששיתוף הפעולה שלהם היה פורה מתמיד.
בניגוד לאלבומם הקודמים בהם הלכו על הנוסחה הבטוחה הישראלית של רוק וצחוק משינה הציגו רפרטואר שירים זועם, רוקיסטי ומעט מהורהר.השיר "תתעורר" למשל או "בנות הים", שירים פסיכדליים למדי מעורבבים ברוק חדיש יותר שהתאים לתקופה.
מה שכן משינה ידעו לשמור גם על קורטוב של סחבקיות, ראיה לכך הוא השיר "הכל התחיל בנאצר" שיר מחופף ומשעשע מלווה ברוק גיטרות עצבני במיוחד שהוכנס לאלבום ברגע האחרון בעקבות טענות על כך שהאלבום קצר מדי.
1992 הייתה שנת מהפך בישראל. אחרי 15 שנה של שלטון ליכוד מפלגת העבודה חזרה לשלטון בראשות המלך הכל יכול יצחק רבין. ניצני השלום צצו בשטח והעם שהיה צמא לשינוי התחיל לקבל אותו במנות קטנות ומדודות אך טעימות למדי. הקניונים צצו בכל פינה, מדונה ומייקל ג'קסון הופיעו בישראל וערוץ MTV התחיל לשדר. משינה ניסו לעלות על הגל ולנצל את המומנטום של מהפכת הגראנג' האופנתית אך הסתבר להם שגראנג' בעברית עדיין לא עובד. האלבום נחל כישלון מוחץ ולמרות 15000 עותקיו הוא נחשב כאחד החלשים מבחינה מסחרית, במיוחד לאחר הצלחות כבירות כגון "גבירותי ורבותי משינה" ו"העמותה לחקר התמותה" המצליחים מאין כמותם. חברי הלהקה סיפרו על סיבוב הופעות כושל למדי שהגיע לאחר מכן בסבסוד של בנק לאומי ושהציפיות לו היו גבוהות במיוחד. אבל להקה ותיקה ומנוסה כמשינה לא תרים ידים- אלבומם הבא "המופע של שיא הרגש" היה מהוקצע בהרבה יותר והחזיר את משינה לרצף הצלחות מסחרר ששיאו במסע הופעות הפרידה שלהם ב1995 שנקטע באופן טרגי בפסטיבל ערד. עשור מאוחר יותר גילו חברי הלהקה שהם פשוט לא יכולים לבד וחזרו להופיע בהצלחה רבה כשהם מותירים אבק ללהקות צעירות מהם בהרבה. אבל משהו בראשוניות, ברעננות, בקסם שהיו ב"מפלצות", נעלם ולא ישוב עוד.
בונוס: פרט טריוויה משעשע- הידעתם שהשיר "הארי קרישנה" מורכב למעשה מהצעות לשמות לאלבום?
http://www.youtube.com/watch?v=VPnp0O8j0mM אחד השירים האהובים עלי באלבום שלווה בקליפ מפחיד למדי - "את באה לבקר"
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה